Σεμινάρια Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Ανάπτυξης

Το «Ψ- Δίκτυο – Πρόσβαση στη Στήριξη» είναι ένα κοινωφελές Σωματείο με σκοπό την προαγωγή της ψυχικής υγείας μέσω παροχής ψυχοθεραπευτικών υπηρεσιών βραχείας διάρκειας σε ευάλωτες κοινωνικοοικονομικά ομάδες.

Στοχεύοντας παράλληλα στην ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση της κοινότητας σε θέματα της ψυχικής υγείας, το Ψ-Δίκτυο οργανώνει επιμορφωτικές/ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες, ημερίδες, ομιλίες και διαλέξεις που απευθύνονται στο ευρύ κοινό, στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας (ψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ.) καθώς και σε εκπαιδευτικούς και παιδαγωγούς.

Για να κατεβάσετε την ΑΙΤΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ πατήστε ΕΔΩ

 

Περίληψη Εισηγήσεων

 

Η Χρήση των Τεστ Αξιολόγησης στην Υπηρεσία του Ανθρώπου μέσα από τη Συστημική Προσέγγιση
Ιωάννα Ασημακοπούλου, Ψυχολόγος
Βάσια Ιωσηφίδου, Ψυχολόγος, Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Θεμελιακή αρχή, που μας καθοδηγεί, είναι ότι ο άνθρωπος, ως ανοιχτό σύστημα, διαμορφώνει και διαμορφώνεται από τις υπο-ομάδες μέσα στις οποίες ζει και συμμετέχει. Στόχος του σεμιναρίου είναι να αναδείξει τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται οι δοκιμασίες αξιολόγησης προσωπικότητας, ενδιαφερόντων και ικανοτήτων, τα προβολικά τεστ και τα τεστ μαθησιακών δυσκολιών συνθέτοντας το προφίλ του αξιολογούμενου, τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεται, λειτουργεί, και υπάρχει μέσα στις σχέσεις του και τα συστήματα με τα οποία συναλλάσσεται. Θα παρουσιαστεί ο τρόπος ανάλυσης των σταδίων επεξεργασίας και υλοποίησης ενός αιτήματος. Μέσω βιωματικών ασκήσεων θα επιχειρηθεί η ευαισθητοποίηση των επαγγελματιών ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικών και φοιτητών στην αξιοποίηση των εργαλείων προς όφελος του θεραπευόμενου με τον οποίο συνεργάζονται.

Αποκτώντας Περισσότερο Νόημα στη Ζωή μέσα από την Υπαρξιακή και Θετική Ψυχολογία
Λεμονιά Ζαπανδιώτου, Συμβουλευτική Ψυχολόγος, Θετική Ψυχολόγος, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
Μίρκα Πλέσσα, Ψυχολόγος, Υπαρξιακή Ψυχοθεραπεύτρια

Το σεμινάριο θα επικεντρωθεί στην έννοια του “Νοήματος Ζωής” κυρίως από τη σκοπιά της Υπαρξιακής και της Θετικής Ψυχολογίας και Ψυχοθεραπείας. Μέσα από βιωματικές ασκήσεις οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με το προσωπικό τους νόημα ζωής και τον τρόπο με τον οποίον μπορούν να καλλιεργήσουν μια μεγαλύτερη αίσθηση νοήματος στη ζωή τους.

Εισαγωγή στη Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Θεραπεία Παιδιών & Εφήβων
Μυρτώ Λεμονούδη, Ψυχολόγος, Γνωσιακή- Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεύτρια 

Η Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών και εφήβων, απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας από 3 ετών έως και εφήβους 18 ετών, και τις οικογένειες τους, που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Το σεμινάριο θα εστιάσει στην περιγραφή του θεωρητικού υπόβαθρου της Γνωσιακής-Συμπεριφοριστικής θεραπείας σε παιδιά και εφήβους, μέσω της κατανόησης των γενικών αρχών, των βασικών εννοιών και της συλλογιστικής του πλαισίου της θεραπείας. Θα περιγραφούν συνοπτικά, σημαντικές φάσεις της θεραπευτικής παρέμβασης, όπως η αξιολόγηση και η λήψη του ιστορικού, και θα δοθούν παραδείγματα ειδικών Γνωσιακών- Συμπεριφοριστικών τεχνικών, κατάλληλα προσαρμοσμένων, για παιδιά και εφήβους. 

Μεταβίβαση- Αντιμεταβίβαση στη Θεραπευτική Σχέση- από τη θεωρία στην κλινική πράξη
Μαργαρίτα Πετεινάκη, Ψυχολόγος, Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια
Μάγδα Χατζηδημήτρη, Ψυχολόγος, Ψυχαναλυτική Ψυχοθεραπεύτρια

Στο σεμινάριο θα διερευνηθεί η διάσταση της θεραπευτικής σχέσης που αφορά στη μεταβίβση και αντιμεταβίβαση, κεντρικές έννοιες της ψυχαναλυτικής θεωρίας και τεχνικής. Ξεκινώντας από μια σύντομη αναδρομή εξέλιξης του ορισμού των εννοιών, θα συζητηθούν μέσα από θεωρία και κλινικό υλικό τα είδη της μεταβίβασης- αντιμεταβίβασης, τη σημασία τους στην κλινική πράξη και τους τρόπους διαχείρισης σε διαφορετικές διαγνωστικές κατηγορίες για το βέλτιστο θεραπευτικό αποτέλεσμα. 

Συναισθηματικοί Δεσμοί Παιδιών & Ενηλίκων
Γιώργος Μπρεκουλάκης, Ψυχολόγος, Attached at the Heart Parent Educator, Attachment Parenting International, Attachment Parenting Hellas

Ο Συναισθηματικός δεσμός είναι το εσωτερικό μοντέλο εργασίας που εγγράφεται νοητικά στο βρέφος μέσα από τις αλληλεπιδράσεις του με το άτομο που το φροντίζει και αφορά στην αναπαράσταση εαυτού και των άλλων, στη ρύθμιση των συναισθημάτων και στην επίλυση προβλημάτων σε όλη τη ζωή. Θα αναφερθούν οι τύποι του Συναισθηματικού Δεσμού στην παιδική και ενήλικη ζωή και οι στρατηγικές ανάπτυξης του ασφαλούς συναισθηματικού δεσμού (attachment parenting) κατά την παιδική ζωή. Θα διερευνηθεί η σύναψη ρομαντικών σχέσεων ζευγαριού στην ενήλικη ζωή και ο συναισθηματικός δεσμός στα ζευγάρια ενηλίκων. Θα συζητηθεί ο ρόλος της ψυχοθεραπείας στη σύναψη ασφαλούς συναισθηματικού δεσμού. 

Το Ιχνογράφημα ως Ενδιάμεσος Χώρος στην Ψυχοθεραπεία Παιδιών & Εφήβων
Φωτεινή Μαυρομμάτη, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια
Ιουλία Παπάζογλου, Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια

Το θεωρητικό πλαίσιο του εργαστηρίου αναφέρεται στο μεταβατικό χώρο ή τρίτο χώρο της αλληλεπίδρασης (π.χ., Davis, 2018, Winnicott, 1971), ο οποίος αποτελεί τον ασφαλή χώρο της συν-δημιουργίας. Είναι ο τόπος που απαρτίζεται από την επικάλυψη ανάμεσα σ’ αυτά που συνεισφέρουν τα δύο μέλη της δυάδας (εγώ/‘άλλος’) και προσφέρει την ευκαιρία για ‘δημιουργική επικοινωνία’ και ‘παιχνίδι’. Ο Winnicott (1971) ξεκινώντας από την αφετηρία του παιδιού, χρησιμοποίησε το οικείο προς αυτό ιχνογράφημα για να αναπαραστήσει το μεταβατικό χώρο ανάμεσα τους και ονόμασε τη δραστηριότητα αυτή ‘το παιχνίδι της μουντζούρας’.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να έρθουν σε επαφή με την ‘τεχνική της μουντζούρας’ και πώς αυτή μπορεί να αφυπνίσει και να ενσωματώσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των παιδιών/εφήβων στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία. Μέσα από μια βιωματική άσκηση οι συμμετέχοντες καλούνται να χρησιμοποιήσουν το ιχνογράφημα ως αφετηρία για τη δημιουργία ενός προσωπικού ή/και συνεργατικού αφηγήματος που οδηγεί τόσο στην καλύτερη γνώση διαφορετικών πτυχών του εαυτού όσο και στην επαφή με τον ‘άλλο’.